Skip to content

Opret bruger

Oprettelse af ny bruger er nyttigt, hvis fx en ny medarbejder skal have sit eget login til KeyBalance. Man skal dog have administrationsrettigheder, for at kunne oprette nye brugere.

Man kan i teorien oprette så mange nye brugere, man ønsker. Det er først, når en bruger logger ind, at det optager en KeyBalance-licens.

Oprettelse

System - > Værktøj -> Sikkerhed -> Brugere

Her ses en oversigt over alle nuværende brugere i KeyBalance.

Brugeroversigt

På samme måde, som der kan oprettes nye records i andre tabeller i KeyBalance, kan man her trykke på det grønne plus, og en ny bruger oprettes.

Som udgangspunkt vil nye brugere blive oprettet uden password. Brugeren kan ved login ændre/sætte password under System -> Bruger -> Skift Password.
Her er det ikke et krav at angive et evt. nuværende password.

Rettigheder

System - > Værktøj -> Sikkerhed -> Grupper

Det er vigtigt at påpege, at alle nye brugere som udgangspunkt vil få rettigheder til alle dele af KeyBalance. For at fratage brugeren disse, skal brugeren tilføjes til den brugergruppe, der stemmer overens med brugeren.

Vælg en gruppe og tryk på Brugere. Herinde kan brugeren oprettes ved at trykke på det grønne plus.

Der er typisk en "ALLE"-gruppe, der fratager rettigheder til administration og finans.

Grupper

Du kan læse mere om rettigheder her.