Brug af Printer
KeyBalance har et meget simpelt forhold til printere.
Så længe en printer findes og fungerer i Windows, kan den også anvendes i KeyBalance.
Som udgangspunkt printes alle print på Windows standardprinter, men det er muligt at opsætte "logiske printere" til at styre dette anderledes, så fx faktura kommer på den store kontorprinter, jobsedler hos værkføreren og pluksedler på lageret. Dette opsættes på printerens navn eller netværksnavn og dermed kræver det naturligvis, at alle Windows-maskiner kender printeren, for at kunne virke. Hvis enkelte brugere ønsker en anden opsætning, kan der opsættes logiske printere per bruger.
1) I langt de fleste tilfælde bruger KeyBalance den printer der står som standard i windows. Så er det blot at rette den.
2) Andre gange kan det være sat at pluksedler, jobsedler eller fakturaer altid skal ud på en specifik printer. (ofte for alle)
Så kan du styre DIN printer for dem her
3) Endelig kan man skifte printer for den enkelte udskrift (denne gang) ved at højreklikke på knappen
Logiske Printere
Guide til standardopsætningen af logiske printer i KeyBalance
Hvad er Logiske Printere?
Logiske printere i KeyBalance er en måde at fortælle specifikke udskrifter, hvilken specifik printer, de skal bruge.
Opsætning
Opsætningsvinduet finder du ved at trykke på System i top menuen > Værktøj > Logiske printere standard
Som det første skal vi fortælle udskriften, hvilken logisk printer den skal pege på.
Dobbelt klik på linjen for at få printer muligheder frem.
- Vælg Windows Standard printer ved at trykke på fluebenet ud for Std. printer.
eller
- Vælg selv printeren i dropdown menuen Printer. ( Husk at fravælge Std. Printer fluebenet først! )
- Eventuelt vælge en specifik bakke, der skal bruges mv.. Se de forskellige tabs Printer, Bakker, Avanceret.
OBS!
Hvis der ikke står noget i Standardopsætning - Logiske printere, så bruger vi automatisk Windows Standard Printer.
Det samme gælder hvis på den vælgte printer. Er det ikke noteret i KeyBalance så bruger vi bare printerens egen opsætning ( Bakker mv. )
Hvad kan gå galt?
Navnet! Hvis du fx vælger som standard i systemet, at alle brugere skal bruge printer ”Xerox Workcenter 7500 Arbejde” - og ALLE ikke har præcist den printer med det navn, vil det ikke fungere. Navnet skal være helt ens for alle