Opsætninger i CRM
CRM -> Opsætning
Inde i CRM-modulet har man mulighed for at opsætte nogle forskellige ting, der kan hjælpe på struktureringen af ens kundeemner. Opsætninger herinde udnyttes oftest i kundeemner, som du kan læse en introduktion til ved at klikke her.
Alle nedenstående muligheder kan, som så mange andre steder i KeyBalance, opsættes direkte derfra, hvor de arbejdes med. Tag fx interessetype, der tilgås fra en knap i bunden af skærmkortet på et kundeemne - herfra bliver man sendt videre i en tabel, hvor man har mulighed for at taste nye interessetype ind med det samme:
Her ses knappen "Interesser" i bunden af skærmklippet og pop-up derfra med "TRAKTOR1", et generisk udkast til en interessetype. Herfra kan man også tilføje nye typer interesse, hvis man ikke kan finde den ønskede på sin liste.
I denne artikel vil vi gennemgå de mest brugte opsætninger.
Interessetype:
Interessetype angives inde på skærmbilledet for et kundeemne og bruges til at angive, hvilken interesse kunden har. Dette kan fx være, om kunden er interesseret i en specifik eller flere produktgrupper/services - det står en helt frit for, hvordan man ønsker at definere.
Branche:
Hvis man sælger til flere forskellige brancher, kan man her angive hvilke og påsætte et kundeemne. Hvis man har sælgere til flere forskellige brancher, kan en brancheangivelse hjælpe sælgerne med at strukturere sine kundeemner og holde dem adskilt fra hinandens.
Målgruppe:
Det kan være relevant at angive, hvilken målgruppe kundeemnet tilhører, i forbindelse med ens marketing. Målgrupper er typisk udarbejdet enten geografisk, demografisk, psykografisk eller adfærdsrelateret.
Aktivitetstype:
Aktivitetstype angives inde på skærmkortet for et kundeemne. Man kan opsætte forskellige aktivitetstyper, fx canvas, udgående opkald, indgående opkald (fra kundeemnet), internt møde etc.
Det står en helt frit for, hvordan man vil bruge de forskellige typer opsætninger - ovenstående er blot eksempler på, hvordan de kan benyttes.